Verbeter je slaap om je prestaties en leefgenot te bevorderen!

Om meer uit het leven te halen, vormt slaap een belangrijke basis. Meestal hebben we te maken met alarmerende berichten als het neerkomt op het hebben van een slaaptekort. Om er een positieve wending aan te geven, kunnen we kijken naar wat de minimale slaapbehoefte is en wat je ermee wint als je goed slaapt.

Eerste punt: als je uitgerust wakker wordt, geen middagdutjes doet en overdag niet aan het suffen bent heb je geen slaapschuld. Ieders persoonlijke slaapbehoefte is anders, sommige hebben 6 uur per nacht nodig, anderen 9 uur per nacht.

Ervaar je tegenovergestelde effecten? Grote kans dat je dan een slaapschuld hebt. Dit gebeurt als je slaapkwaliteit en/of slaapkwantiteit niet voldoende is. 😴

Meer en/of beter slapen is dan de oplossing. Naast moe zijn helpt slapen bij focus, concentratie, ervaar je minder honger, gaan je sportprestaties omhoog, ben je minder prikkelbaar, is je herstel beter, je vetverlies efficiënter en voel je jezelf veerkrachtiger. 💤

Volgende keer praktische tips voor betere slaapkwaliteit & slaapkwantiteit? ❓🔍🛏

Laat het weten in de comments of via DM👇🏻

Laat een reactie achter